3.1. WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Numer projektu: RPWP.07.03.02-30-0002/18
PROJEKT NA UTWORZENIE NOWYCH MIEJSC PRACY W PODMIOTACH EKONOMII SPOŁECZNEJ WYŁĄCZNIE POD WARUNKIEM PRZEKSZTAŁCENIA TYCH PODMIOTÓW W PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 7 Włączenie społeczne, Poddziałanie 7.3.2 Ekonomia Społeczna – projekty konkursowe
Tytuł projektu: Wielkopolski Ośrodek Ekonomii Społecznej
Okres realizacji projektu: 01.05.2022 r. do 31.08.2022 r.
3.2. WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Numer projektu: RPWP.07.03.02-30-0002/18
Projekt o udzielenie podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 7 Włączenie społeczne, Poddziałanie 7.3.2 Ekonomia Społeczna – projekty konkursowe
Tytuł projektu: Wielkopolski Ośrodek Ekonomii Społecznej
Okres realizacji projektu: 01.05.2022 r. do 01.12.2022 r.
3.3. PROJEKT AktywnoMania
Tytuł projektu: AktywnoMania
Projekt „AktywnoMania” to zadanie publiczne zlecone na podstawie otwartego konkursu ofert pn. „Od wykluczenia do aktywizacji. Edycja 2022”, ogłoszonego w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Od wykluczenia do aktywizacji. Program pomocy osobom wykluczonym społecznie i zawodowo na lata 2020-2022”.
Okres realizacji projektu: od 01.04.2022 r. do 30.11.2022 r.
Celem głównym naszego projektu jest wzmocnienie uczestnictwa w życiu społecznym młodzieży – 21 osób w wieku 15-21 lat z Gminy Gniezno, ze środowiska zagrożonych wykluczeniem społecznym, poprzez optymalizację zachowań społecznych. Cele szczegółowe projektu: – podniesienie kompetencji społecznych młodzieży biorącej udział w projekcie – podniesienie kompetencji komunikacyjnych młodzieży biorącej udział w projekcie – nabycie umiejętności rozpoznawania swoich emocji i potrzeb przez młodzież – nabycie umiejętności współpracy w grupie przez odbiorców zadania – nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów – nabycie umiejętności odreagowania napięć emocjonalnych – podniesienia poczucia własnej wartości – zdobycie umiejętności pracy na własnych zasobach – zwiększenie samodzielności, sprawności i aktywności społecznej – poprawienie sytuacji osób młodych biorących udział w projekcie w wymiarze fizycznym, emocjonalnym i społecznym poprzez zajęcia z terapii z koniem, spływy kajakowe, rejsy żaglówkami, zajęcia profilaktyczne i szkolenia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej – podniesienie jakości życia osób młodych poprzez aktywne formy spędzania czasu wolnego – zwiększenie aktywności i integracja społeczna młodzieży biorącej udział w projekcie
W ramach projektu zaplanowano następujące działania:
- zajęcia z psychopedagogicznej jazdy konnej i terapii z koniem
- spływy kajakowe i rejsy żaglówkami po jeziorach powiatu gnieźnieńskiego, jako konstruktywne formy spędzania czasu wolnego
- zajęcia edukacyjno-integracyjne w zakresie nabywania kompetencji społecznych - treningi umiejętności społecznych, treningi zastępowania agresji i zajęcia profilaktyczne z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom, w tym uzależnieniem behawioralnym
- zajęcia z arteterapii
- zajęcia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
- działania na rzecz społeczności lokalnej w postaci przeprowadzania przez uczestników projektu szkoleń z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, bezpiecznych zachowań nad wodą
Zwiększenie szans edukacyjnych i rozwój potencjału dzieci uczęszczających do placówek oświatowych Gminy Gniezno

Fundacja Pronautis wraz Gmina Gniezno realizuje projekt pn. Zwiększenie szans edukacyjnych i rozwój potencjału dzieci uczęszczających do placówek oświatowych Gminy Gniezno dofinansowany ze środków Programu Regionalnego “Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027” w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe
Cel Projektu:
Celem projektu jest wsparcie placówek oświatowych Gminy Gniezno w okresie od 1.12.2024 do 31.05.2027 w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej, w szczególności poprzez:
– podniesienie kompetencji nauczycieli (kursy i studia podyplomowe);
– zatrudnienie asystentów ucznia;
– organizację zajęć specjalistycznych, m.in. w zakresie integracji sensorycznej, logopedii, arteterapii, psychoedukacji, hipoterapii i dogoterapii, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
– adaptację pomieszczeń i zakup specjalistycznych sprzętów i pomocy dydaktycznych.
Grupa docelowa:
Projekt skierowany jest do dzieci/uczniów ze Szkoły Podstawowej w Goślinowie, Zespołu Szkół w Jankowie Dolnym, Zespołu Szkół w Szczytnikach Duchownych, Szkoły Podstawowej w Zdziechowie oraz Zespołu Przedszkoli w Zdziechowie, w tym w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami oraz 20 nauczycieli uczących w ww. placówkach.
Działania:
Projekt realizowany jest w ramach 8 zadań:
Dostosowanie/adaptacja pomieszczeń na potrzeby osób ze specjalnymi rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami oraz zakup niezbędnego wyposażenia oraz sprzętu
Podniesienie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej
Wsparcie specjalistyczne dla dzieci z Zespołu Przedszkoli w Zdziechowie
Wsparcie specjalistyczne dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Goślinowie
Wsparcie specjalistyczne dla dzieci z Zespołu Szkół w Jankowie Dolnym
Wsparcie specjalistyczne dla dzieci z Zespołu Szkół w Szczytnikach Duchowych
Wsparcie specjalistyczne dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Zdziechowie
Wsparcie specjalistyczne w ramach hipoterapii i dogoterapii w placówkach oświatowych Gminy Gniezno
W ramach zadania 1 zaplanowano adaptację łazienek w ZS Jankowo Dolne, ZS Szczytniki Duchowne), podjazdy (ZS Jankowo Dolne), wymianę wykładzin (ZS Jankowo Dolne), adaptację pomieszczeń do zajęć specjalistycznych (ZS Szczytniki Duchowne, Zespół Przedszkoli w Zdziechowie), salę doświadczeń świata (Zespół Przedszkoli w Zdziechowie), sensoryczny plac zabaw (SP Zdziechowa) oraz zostanie zakupiony specjalistyczny sprzęt do pracy z dziećmi/uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych min.: pomoce i ćwiczenia logopedyczne, ćwiczenia stolikowe (autyzm), materiały na zajęcia szachowe, gry językowe, dywany edukacyjne, urządzenia do terapii sensorycznej, programy multimedialne do SI, sprzęt do uwagi słuchowej Tomatis.
Podniesienie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli zaplanowano do realizacji w zadaniu 2. Nauczyciele zostaną przeszkoleni
w następujących obszarach: oligofrenopedagogika, integracja sensoryczna, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, surdologopedia, tyflopedagogika, neurologopedia, edukacja włączająca. Ponadto cześć nauczycieli podniesie kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach: terapia ręki, integracja sensoryczna, język migowy, obsługa Tomatiss.
W ramach zadania 3 dzieci z Zespołu Przedszkoli w Zdziechowie zostaną objęte zajęciami: logopedycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, emocjonalno-społecznymi, szachoterapią. Ponadto zaplanowano zatrudnienie Asystenta Dzieci o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych (ASPE).
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Goślinowie (zadanie 4) zostaną objęci zajęciami: logopedycznymi, gimnastyką korekcyjną, terapią ręki, dydaktyczno-wyrównawczymi z języka angielskiego, logikoterapią, emocjonalno-społecznymi, z integracji sensorycznej, artyterapią, muzykoterapią.
W ramach zadania 5 uczniowie z Zespołu Szkół w Jankowie Dolnym będą uczęszczać na zajęcia: logopedyczne, emocjonalno-społeczne, socjoterapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej i dydaktyczno-wyrównawcze wg potrzeb. Ponadto zaplanowano zatrudnienie Asystenta Dzieci o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych (ASPE).
Przedszkolaki i uczniowie z Zespołu Szkół w Szczytnikach Duchownych będą mogli w ramach projektu skorzystać z następujących form wsparcia (zadanie 6): logopedyczne, psychoedukacyjne, emocjonalno-społeczne, socjoterapeutyczne, edukacyjno-terapeutyczne, dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej, dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Ponadto zaplanowano zatrudnienie Asystenta Dzieci o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych (ASPE).
W ramach zadania 7 uczniowie z Zespołu Szkół w Zdziechowie (zadanie 6) zostaną objęci zajęciami: logopedycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, dydaktyczno-wyrównawczymi z matematyki, języka polskiego.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w ramach projektu będą mogli skorzystać z dogoterapii
i hipoterapii (odpowiada Partner Fundacja Pronautis, zadanie 8) . Gmina Gniezno zapewnia dojazd na zajęcia z hipoterapii. Zajęcia z dogoterapii odbywają się w szkole.
Rezultaty: Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu udziału w programie – 252 osoby, Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 20 osób.
Całkowita wartość projektu: 2 935 480,69 zł
Kwota dofinansowania: 2 641 932,61 zł z czego 2 054 836,48 zł z funduszy UE i 587 096,13 zł z budżetu państwa.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE
Realizatorzy projektu:
Zespół Przedszkoli w Zdziechowie
Szkoła Podstawowa w Goślinowie
Zespół Szkół w Jankowie Dolnym
Zespół Szkół w Szczytnikach Duchownych
Szkoła Podstawowa w Zdziechowie